Arkiv

Instruktion Bokningstavlan / Web Bokning / Mobil Bokning

Här kommer lite instruktioner om hur man använder den
nya bokningstavlan i Tvättstugan & Bastun
 

Tvättstugan & Bastun

Du kan ladda ned en pdf med instruknionen här.


Här kommer lite instruktioner om hur man använder den
nya Web bokningen.

Det förutsätter att man har fått använarnamn och lösenord från förvaltaren.
Man kommer att få det i postlådan, så vänta in det innan ni börjar.

web bokning_Sida_1     web bokning_Sida_2     web bokning_Sida_3

Du kan ladda ned en pdf med instruknionen här.


Här kan ni se hur man aktiverar bokningen i mobiltelefonen.
Det förutsätter att webbokningen är igång.

mobil bokning_Sida_1    mobil bokning_Sida_2    mobil bokning_Sida_3   

mobil bokning_Sida_4    mobil bokning_Sida_5    mobil bokning_Sida_6

Du kan ladda ned en pdf med instruknionen här..

Adressen som du behöver uppge i appen är följande bokning.traskfloden15.se


Mvh
Christos
Danigo AB

Instruktion Porttelefon / Passagesystemet

Här kommer lite instruktioner om hur man använder den porttelefonen.

Fastigheten har även så kallad ”blåljuskod” som kan användas av blåljuspersonal. Vid samtal till SOS Alarm 112, ange att fastigheten har blåljuskod.

Porttelefonen

Ni kan ladda hem instuktionerna här.


Här kommer lite instruktioner / Information om hur man använder den nya passagesystemet.
Vill man beställa extra nyckelbrickor kan man använda sig av blanketten nedan.
1_infobrev     2_blankett_nya     3_blankett_bestallning

Informationsblad
Ladda ned

Nya medlemmar
Ladda ned

Extrabeställning
Ladda ned

Problem med portöppning vid användande av Comviq/Tele2

Vissa boende som har Comviq / Tele2 som mobilleverantör har upplevt problem med porttelefonen. Comviq / Tele2 har ingen prognos för när felet med portöppning är åtgärdat. Fastighetsskötaren har varit i kontakt med tele2 om detta problem tidigare, men det ligger utanför fastighetsskötarens och styrelsens möjlighet att påverka och det är abonnemangsägaren själv som behöver kontakta sin operatör.

Men det finns ett sätt att kringgå problemet. Man stänger av möjligheten att ringa och surfa samtidigt. ”VoLTE”.

På Iphone gör man så här innan man ringer från porten till mobilen:

Inställningar
Mobilnät
Inställn för mobildata
Röst och data
Slå av VoLTE

Tyvärr är det inte möjligt på alla telefoner att stänga av VolTe själv som användare. I de fallen behöver man tyvärr själv ringa in detta till tele2/Comviq för att få det avstängt.

Vid kontakt med Tele2 om problemet kan ni hänvisa till original ärendet med ärendenummer: INC000006758814/ 1-136955066968

 


Mvh
Christos
Danigo AB

Bastubokning

I föreningen finns en bastu. Den är belägen med ingång från innergården mellan föreningens kontor och gårdsentrén till Birger Jarlsgatan 76.
Bokning sker via bokningstavlan i förrumet till bastun.
Du hittar instruktionerna här.

Trivselregler för bastun

Uppförande 

Duscha före användning av bastun.
Sitt alltid på din handduk i alla utrymmen för ökad hygien.

Städning 

Avsätt tid för städning innan bastutiden är slut så att nästa användare inte behöver städa efter dig
Se till att bastuaggregatet är frånslaget
Torka golv, spola ur duscharna, städa toaletten lämna bastun som du fann den.
Inga flaskor, burkar eller annat skräp får lämnas i bastun, ta med dem hem!
Lämna dörren till bastun och öppen efter bastandet för bästa ventilation.

Ansvar 

Den som bokar bastun har totalt ansvar för sitt och sina gästers uppförande och eventuella uppkomna skador på bastun.
Skador eller fel anmäles till styrelsen eller fastighetsskötaren.
Tänk på att bastun är medlemmarnas gemensamma egendom!