Här kommer lite instruktioner om hur man använder den porttelefonen.
Fastigheten har även så kallad ”blåljuskod” som kan användas av blåljuspersonal. Vid samtal till SOS Alarm 112, ange att fastigheten har blåljuskod.
Ni kan ladda hem instuktionerna här.
Här kommer lite instruktioner / Information om hur man använder den nya passagesystemet.
Vill man beställa extra nyckelbrickor kan man använda sig av blanketten nedan.
Informationsblad
Ladda ned
Nya medlemmar
Ladda ned
Extrabeställning
Ladda ned
Problem med portöppning vid användande av Comviq/Tele2
Vissa boende som har Comviq / Tele2 som mobilleverantör har upplevt problem med porttelefonen. Comviq / Tele2 har ingen prognos för när felet med portöppning är åtgärdat. Fastighetsskötaren har varit i kontakt med tele2 om detta problem tidigare, men det ligger utanför fastighetsskötarens och styrelsens möjlighet att påverka och det är abonnemangsägaren själv som behöver kontakta sin operatör.
Men det finns ett sätt att kringgå problemet. Man stänger av möjligheten att ringa och surfa samtidigt. ”VoLTE”.
På Iphone gör man så här innan man ringer från porten till mobilen:
Inställningar
Mobilnät
Inställn för mobildata
Röst och data
Slå av VoLTE
Tyvärr är det inte möjligt på alla telefoner att stänga av VolTe själv som användare. I de fallen behöver man tyvärr själv ringa in detta till tele2/Comviq för att få det avstängt.
Vid kontakt med Tele2 om problemet kan ni hänvisa till original ärendet med ärendenummer: INC000006758814/ 1-136955066968
Mvh
Christos
Danigo AB